.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روزهای خوش رونق چای داخله در راه است

نماینده ویژه رئیس جمهور ی و هیئت دولت در امور ساماندهی چای از برگرداندن روزهای خوش رونق صنعت چای کشور به ویژه در استان گیلان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، روح الله قهرمانی چابک در بازدید از مزارع باغات چای غرب گیلان در حوزه شهرستان شفت افزود: جلسات زیادی که با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهوری در خصوص چای انجام شده ترتیبی خواهیم داد که چای داخله به روزهای خوبش برگردد.

وی عنوان کرد: در یک سال و نیم گذشته زمینه تحقق این امرمهم فراهم شده که برای حصول نتیجه نهایی نیازمند همکاری آحاد ذیربط در صنعت چای است.

استاندار گیلان بیان کرد: دولت نهم مصمم است این محصول روی پای خود بایستد و تکیه اش به دولت کمتر شود و به هر سرمایه گذاری که واقعا" منجر به این نتیجه شود کمک خواهد کرد.

قهرمانی از آغاز برداشت برگ سبز چای اول در اول اردیبهشت ماه جاری خبر داد و افزود: چای یک محصول استراتژیک است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور ساماندهی چای در خصوص خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 88 گفت: با پیگیریهای صورت گرفته قیمت خرید برگ سبز درجه یک پنج هزار و 400ریال و درجه دو دو هزار و 900ریال است.

چای نباید برای انبار کردن تولید شود

وی با اشاره به اینکه اگر کشاورزان کیفیت محصول چای را بالاتر ببرند قیمتها نیز به همان مراتب بالاتر خواهد رفت، افزود: ما نمی خواهیم چای را برای انبار کردن تولید کنیم بلکه می خواهم چای تولیدی را بفروشیم.

قهرمانی همچنین خاطرنشان کرد: در امر بهزراعی و هر اقدامی که منجر به کیفی شدن چای شود از چایکاران حمایت می شود منتهی این عمل باید دو جانبه یا چند جانبه باشد.

استاندار گیلان در خصوص قیمت چای خشک تولید شده سال 88 نیز اظهار داشت: چای خشک که خرید تضمینی آن هفت هزار و 200ریال بوده به هشت هزار ریال افزایش یافته است البته این قیمت شامل چای خشک تولیدی سال 87 نیز خواهد شد که جز بستانکاری کارخانه داران محسوب می شود.

قهرمانی آخرین وضعیت چای های انبار شده در کارخانه های چایسازی را بیان کرد و اظهارداشت: برای کمک به کارخانه داران چای سازمان تعاون روستایی در سال جدید بدهی کارخانه داران را با تحویل چای خشک تولیدی آنان محاسبه و از گرفتن هرگونه مبلغی خود داری کنند.

استاندار گیلان افزود: تعاون روستایی نیز چای های خشک را تحویل گرفته و البته مقداری نیز باقی مانده است که یک تیم به ریاست مدیر کل بازرگانی گیلان و با عضویت سایر مدیران کل ذیربط چای خشک کارخانجات را تحویل و به بازار مصرف عرضه می کنند.

قهرمانی همچنین در خصوص چای سنواتی تاکید کرد: برای چای سنواتی هم برنامه ریزی شده است به طوری که بازار چای تولیدی سال 88 و 87 مختل نشود و به نوعی در خارج از کشور به فروش برسد.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور ساماندهی چای از مزارع چای روستای خرطوم بالا واقع در شهرستان شفت و از کارخانه تولیدی چای منهاج این منطقه بازدید کرد.

وی همچنین با مدیر این کارخانه و جمعی از باغداران چای منطقه نیز به گفتگو پرداخت و نسبت به بررسی آخرین وضعیت چای مناطق و رفع مشکلات چایکاران راهنمای های لازم را ارائه کردند.

در این مراسم میرکل چای شمال، فرماندار شفت، امام جمعه شفت و جمعی از مدیران کل و شهرستان نیز حضور داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 فروردين 1388
بنام خدا- عدم آگاهي هموطنان وعدم آگاهسازي هموطنان درمورد سالم بودن چاي ايراني مشگل اصلي صنعت چاي است اميدوارم حداقل صدا وسيماي گيلان ومازندران دراينمورد وظيفه ملي وميهني خودرا انجام دهند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.665 seconds.